تاریخ 1399/11/15         ساعت 15:32     گروه خبری نمایندگی تهران

تصویر  

«به نام مهرآفرین مهربان »

به لطف خدا و همت همکاران نمایندگی تهران و راهنمایان بزرگوار، در روز پنج شنبه نهم بهمن ماه، به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و با هدف آموزش و نهادینه سازی قدردانی از مادران، خصوصاً مادران سرپرست خانواده و یادآوری جایگاه رفیع و زحمات بی دریغ این عزیزان، همایشی با عنوان «ترویج تکریم مقام مادر» در سالن سمن ها برگزار گردید.

 این مراسم رأس ساعت ۱۳ آغاز و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، در سه گروه مجزا در بازه های زمانی جداگانه برگزار شد.

جهت برگزاری مراسم، از تمامی بورسیه های عزیز نمایندگی تهران به همراه مادران مهربانشان دعوت به عمل آمده بود که با یاری خداوند متعال، اکثریت عزیزانمان حضور داشتند.

در هر برنامه پس از پخش قرآن و عرض خیر مقدم  و نطق کوتاهی توسط مسئول نمایندگی تهران،  در خصوص مقام مادران بزرگوار بورسیه ها، از تمامی بورسیه ها دعوت شد تا با بیان جمله کوتاهی خطاب به مادر، هدیه و شاخ گل (تهیه شده توسط نمایندگی تهران) را بر روی سن به مادر خود تقدیم نمایند.

... حاضرین گوش جان سپردند به جملات نابی که از  کنج دل بورسیه‌ها برمی خاست و بر جان و دل و روح مادران می نشست و گاهی از  گوشه چشمان مادر بسان قطره اشکی زلال، تولدی دوباره می یافت تا سندی بر حال خوش او باشد.

حال خوب مادران و فرزندان عزیز فراتر از تصور بود و به لطف خدا این مراسم، سبب شاد کردن دل این عزیزان شد تا برای لحظاتی هر چند کوتاه لبخند بر چهره آنان نمایان گردد.

باشد که توفیق خدمت به خلق از خادمین به فرزندان بنیاد دانش سلب نشود و تلاش برای شاد کردن دل بورسیه ها، همواره روزی همه بزرگواران باشد.

ان‌شاءالله

و در آخر

دو بیت از شعری که توسط یکی از بورسیه ها بر روی سن برای مادرش سروده شد ؛

 این زبان الکن ز اوصاف و سنان مادر است.

بهترین نام جهان بی شک نوای مادر است.

اصلا انگار اینکه این هستی برای مادر است.

نیست بی علت که جنت زیر پای مادر است.